Uddannelsesambassadør - barselsvikariat til Team Job, Rekruttering og Uddannelse Jobcenter Vejen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

ER DU PROAKTIV OG AMBITIØS OG OPNÅR DU RESULTATER – SÅ ER DET DIG VI MANGLER!

  • Arbejdssted: Jobcenter Vejen
  • Arbejdstid: Barselsvikariat, 37 t/ugl.
  • Ansættelse: Den 1. juni 2024
  • Interviewrunder: 1. interview 18. & 19. april og 2. interview 24. april 2024
  • Ansøgningsfrist: 12. april 2024

Vi søger en ”Uddannelsesambassadør” 1. juni 2024 eller hurtigst muligt efterfølgende til at understøtte vores indsats ift. brugen af puljen til uddannelsesløft og andre uddannelsesmuligheder med henblik på, at flere ledige kommer i uddannelse og bliver opkvalificeret til faglært.

Tidligere projekter med uddannelsesambassadører har vist, at et tæt samarbejde mellem den ledige, jobcentre, a-kasser og erhvervsskoler er afgørende, hvis det skal lykkes at få flere ledige til at tage en erhvervsuddannelse. Uddannelsesambassadøren skal være med til fortsat at vedligeholde, skabe modeller for og operationalisere dette samarbejde i Vejen.

For at så mange som muligt bliver opkvalificeret til faglært, er følgende elementer i indsatsen fokuspunkter:

  • Tidlig indsats
  • Tværgående samarbejde
  • Udbredelse af kendskabet til uddannelsesløft og øvrige opkvalificeringsmuligheder

Uddannelsesambassadøren har et dagligt samarbejde med jobrådgiverne, der arbejder med dagpengemodtagere, jobparate kontanthjælpsmodtagere, uddannelseshjælpesmodtagere, a-kasserne og uddannelsesinstitutioner.
Jobcenter Vejen har i flere år haft opkvalificering og løft fra ufaglært til faglært på dagsordenen og vores uddannelsesambassadør har medvirket til opnåelse af gode resultater. 

Dine opgaver er:

  • Afholdelse af fællessamtaler med opsagte borgere sammen med a-kassemedarbejdere og den ansvarlige jobrådgiver i personens opsigelsesperiode eller i starten af ledighedsperioden
  • Afholdelse af jobsamtaler med ledige borgere med fokus på opkvalificeringsmulighederne
  • Sammen med virksomhedskonsulenterne at sætte fokus på løft fra ufaglært til faglært mens borger er i beskæftigelse samt fokus på brugen af voksenlærlingeordningen
  • Sagssparring tværfagligt med kollegaer ift. opkvalificeringsmulighederne
  • Iværksættelse af opkvalificeringsindsatser i samarbejde med borgeren, jobrådgiveren og a-kasserne 
  • Vidensdeling og synliggørelse af mulighederne ved brug af uddannelsesløft til kollegaer og samarbejdspartnere
  • Screening for dansk niveau i samarbejde med jobrådgivere på ungeindsatsen.

Uddannelsesambassadøren skal ved en håndholdt indsats understøtte ledige i at påbegynde en ordinær uddannelse.

Vi tilbyder

Et job der er udfordrende og indeholder spændende og varierende opgaver. Mulighed for at kombinere dine faglige kompetencer med dine kreative ideer i et jobcenter, hvor vi har en innovativ tilgang og et højt kvalitetsniveau.

 Du skal trives i en uforudsigelig og til tider travl hverdag.

Stillingen kombinerer dialog og stærkt samarbejde med øvrige medarbejdere i jobcentret, tæt samarbejde med virksomheder og interne/eksterne samarbejdspartnere omkring opkvalificering af borgeren og administrative opgaver i egne sager.

Rammen for vores arbejde er respekt for borgere, virksomheder og kollegaer samt kvalitet og dygtighed i udmøntningen af den lokalt og nationalt besluttede beskæftigelsespolitik.

Hvem er du?

Du kan yde en professionel service, der sikrer en kontinuerlig og god serviceoplevelse hos borgerne og virksomhederne. Du er i stand til at bevare en kontinuerlig og positiv tro gennem processer med borgere og virksomheder.

Din samtaleteknik er afgørende for dit arbejde, hvorfor du gerne må have erfaring med fx. coaching eller den motiverende samtale.

Du bliver motiveret af at skabe gode resultater og tænker på muligheder frem for begrænsninger. Du tænker job og opkvalificering frem for afklaring.

Du kan lide at tage ansvar og arbejde selvstændigt med opgaverne, men er samtidig en del af et team, hvor inddragelse og anerkendelse, er afgørende for arbejdsglæden i hverdagen. Du kan lide at arbejde selvstændigt på et højt fagligt niveau, med baggrund i vores værdier, som i Vejen kommune er:

  1. Nytænkning
  2. Anerkendelse
  3. Sammenhæng
  4. Ansvar   

Det er en betingelse, at du har et gyldigt kørekort, da det har en afgørende betydning i forhold til din konkrete opgaveløsning. Kørsel foregår som udgangspunkt ved anvendelse af jobcenter Vejens puljebiler.

Du har en relevant uddannelse, en solid erfaring gerne inden for beskæftigelses-/uddannelsesområdet.

Har du allerede kendskab til vores IT-system Fasit så er det en fordel.

Hvem er vi?

Jobcenter Vejen lægger stor vægt på service og samarbejde.

Et team af dygtige, engagerede og hjælpsomme kollegaer og et godt arbejdsmiljø. Stemningen er uhøjtidelig og uformel - også når tingene er hektiske - og humoristisk sans er derfor ingen hindring.  Du tilknyttes en ”Buddy” i teamet, som i opstartsperioden vil støtte dig med kendskabet til din nye arbejdsplads og opgaver.

Der er 6 jobrådgivere, 1 Uddannelsesambassadør (barsel), og 2 virksomhedskonsulenter samt 2 administrative medarbejder i teamet. 

Vi har flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale.

Vejen Kommune har røgfri arbejdstid.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter principperne om ny løn.

Ansøgningsfrist

Kan du identificere dig selv i dette stillingsopslag, og ser du Jobcenter Vejen som din næste arbejdsplads, så send din ansøgning med oplysning om tre referencer senest den 12. april 2024.

Send ansøgningen ved at bruge knappen ”Ansøg”. 

Saml gerne alle dokumenter i en PDF eller Word fil inden de vedhæftes.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en kvittering digitalt.

Du vil blive kontaktet i uge 16 hvis vi ønsker at se dig til 1. interviewrunde.

Hvis du indkaldes til 2. interviewrunde, vil vi kontakte dine referencer efter 1. interviewrunde. Derfor foretrækker vi, at du i ansøgningen angiver tre referencer med navne og mobilnummer. evt. mail.
Hvis du ikke bliver indkaldt til 2. interviewrunde, kontakter vi ikke dine referencer.

Vi ser frem til at læse din velbegrundede ansøgning.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Leder Steen Aldenborg, tlf. 30 17 08 18 eller Uddannelsesambassadør Simone Sidsel Lam, tlf. 21 75 08 83 eller kontakt os via Digital Post til Vejen Kommune af hensyn til beskyttelse af dine data.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejen Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vejen Kommune, Søndergade 48, 6600 Vejen

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6022395

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet