Sektionsleder til Dyretransportkontrol i FødevareSyds EksportKontrolCenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre dyrevelfærd under dyretransporter? Har du erfaring med driftsledelse i en politisk styret organisation, og har du lyst til at løse en vigtig samfundsopgave og styrke digital omstilling?

Vil du være en del af en nyetableret kontrolenhed og indgå i et nyt lederteam, som brænder for tværgående ledelse, driftsstyring og personaleledelse?

Hvis du genkender dig selv i ovenstående, så er du måske vores nye sektionsleder i FødevareSyds EksportKontrolCenter, (EKC), i Vejen.

Om jobbet som sektionsleder
Vi tilbyder dig et spændende job i EKC, hvor du sammen med enhedschefen og sektionslederen udgør ledelsen af 40 dygtige og engagerede medarbejdere, som selvstændigt varetager de fleste faglige opgaver i forbindelse med kontrol og sanktionering af dyrtransporter.

Din ledelsesrolle vil primært fokusere på koordinering af driften og sikre, at hvert team kan bidrage til at opfylde enhedens fælles mål.

Derudover forventes du at kunne bidrage til at styrke den digitale omstilling, bl.a. gennem at omdanne data til indsigt og effektive løsninger til gavn for vores kerneopgave. I din lederrolle skal du også sikre, at EKC arbejder mere datadrevet i fremtiden, og at der sker en udvikling i vores IT-arkitektur- og løsninger.

Dagligdagen for medarbejderne i EKC foregår på kontoret i Vejen. Vi lægger vægt på, at du kan motivere, inspirere og inddrage medarbejdere i opgaveløsningen på tværs af kompetencer og faglighed. Du har derfor også et naturligt fokus på at uddelegere og prioritere, du er åben og opsøgende og du gør dig selv synlig. Du leder flere forskellige faggrupper og teams, også nogle, der går på tværs af sektionen, da medarbejderne indgår i forskellige teams, alt efter hvilken slags kontrolopgave de udfører.

Om arbejdspladsen
Enheden i FødevareSyd består af ca. 170 medarbejdere. Vi er en arbejdsplads med stort fokus på teamsamarbejde, kollegialitet og et godt arbejdsmiljø. Vi har en meget flad ledelsesstruktur, hvilket giver en effektiv beslutningsproces.

Du bliver del af vores store lederteam i FødevareSyd, der består en enhedschef og 7 sektionsledere. Du har medbestemmelse på dit eget ledelsesrum og vil få en bred kontaktflade til kollegaer i andre enheder og en del eksterne samarbejdspartnere. Vi kan garantere dig god sparring og udvikling, da vi i lederteamet har forskellige faglige baggrunde og meget erfaring.

Fødevarestyrelsen tilbyder alle nye ledere et onboardingforløb i tre moduler i dit første års ansættelse. Her indgår ligeledes en frivillig mentorordning. Der er i alt ca. 130 ledere i styrelsen, så der er mange steder at søge hen vedr. sparring. Der tilbydes desuden et årligt ledelsesudviklingsprogram med relevante kurser koblet til vores strategiske målsætninger.

Dig som leder
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund med solid erfaring med personaleledelse samt forståelse for arbejde i en politisk styret organisation. Vi ser gerne, at du har ledelseserfaring fra en offentlig myndighed og erfaring med digital omstilling.

Du kan genkende følgende ting hos dig selv:
• Er driftsorienteret og kan sætte klare mål for medarbejderne og dig selv
• Er drevet af at forstå og formidle forretningens behov og krav til IT- løsninger
• Har stærke analytiske kompetencer og forståelse for data
• Har stærke relationelle kompetencer, er imødekommende og udviser interesse for andre
• Har blik for at effektivisere opgaveløsningen og udvikle teamet samtidig med, at du lægger vægt på høj trivsel hos dine medarbejdere
• Har et stort drive og trives med at lede både opad og nedad
• Har erfaring med teamledelse og ledelse på distancen

Hvornår skal du starte?
Vi har brug for dig fra den 1. december 2024.

Løn og ansættelsesvilkår
Du vil få tjenestested i Vejen. Der vil være mulighed for hjemmearbejdsdage og fleksibilitet ift. arbejdstider.

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Ansættelse sker som chefkonsulent med personaleansvar efter den gældende statslige overenskomst med relevante faglige organisation.

Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og andre relevante dokumenter. Du søger stillingen ved at sende din ansøgning online i vores rekrutteringssystem senest den 15. september 2024. Test vil indgå som en del af rekrutteringsprocessen. Vi forventer at holde første samtalerunde fredag 20. september 2024 og anden runde tirsdag 8. oktober 2024.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte enhedschef Jørgen Andersen på telefon 7227 5257 og høre mere om stillingen. Læs mere om Fødevarestyrelsen og de opgaver, som EKC varetager, på Fødevarestyrelsen.dk

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejen Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fødevarestyrelsen, Vejen, Søndergade, 6600 Vejen

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101643

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet