BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for personalejura og ansættelsesret?
Vil du være en del af en dynamisk og velfungerende organisation og være en del af et stærkt arbejdsfællesskab. Så er det denne stilling.
Vejen Kommune - HR & Personale er en arbejdsplads, hvor du vil blive en del af en dynamisk og velfungerende organisation, der har fokus på at sikre et stærkt arbejdsfællesskab og professionel personalejuridisk rådgivning til kommunes ledere. Du får ansvaret for dine egne områder, hvor du er i tæt dialog og sparring med ’dine egne’ ledere.
Som personalejurist/personalekonsulent vil du have ansvar for en bred vifte af opgaver inden for personalejura f.eks.
- Personalejuridisk rådgivning og sparring i alle typer af sager, herunder sygefraværssager, disciplinærsager og ligebehandlingssager m.m.
- Forhandling i afskedigelsessager med faglige organisationer
- Undervisning af lederne i udvalgte personalejuridiske emner
- Indgå i et tæt samarbejde om at holde lønkonsulenter og ledere opdaterede på den nyeste lovgivning og praksis
- Deltage i udviklingsopgaver, f.eks. løbende opdatere kommunens personalepolitiske retningslinjer og nye tiltag på HR-området – ofte i et tværfagligt samarbejde med HR- eller lønkonsulenter
Der vil være en tæt juridisk sparring med vores nuværende jurister, så man kommer bedst mulig i gang med arbejdet.
Du bliver en del af et team bestående af lønkonsulenter, personalejurister og HR-konsulenter, hvor vi har fokus på at yde god service og på at finde løsninger sammen med vores samarbejdspartnere.
HR & Personale er en del af afdelingen Sekretariat og Borgerservice, der også omfatter Ledelsessekretariatet og Kommunikation samt Borgerservice.
- Er en teamplayer, der kan arbejde godt sammen med andre kolleger, men også selvstændigt tage ansvar for dine opgaver.
- Har lyst til at arbejde med personalejura i en kommune – eller har mod på at prøve det
- Er serviceminded og motiveres af at hjælpe andre med at finde gode løsninger - også når det er besværligt
- Har empati og kan håndtere samtaler og situationer, der er menneskeligt krævende
- Kan arbejde selvstændigt og prioritere opgaver – ofte med korte tidsfrister
- Mestrer balancen mellem grundighed og effektivitet i en travl hverdag
- Som tør udfordre og holde fast i holdninger, selvom du af og til møder modstand
Om os:
Vi tilbyder dig en spændende mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt som medarbejder hos Vejen Kommune - HR & Personale. Hos os får du ikke blot et barselsvikariat, men også indflydelse på din egen hverdag. Vi tror på, at fleksibilitet er nøglen til trivsel og produktivitet, så derfor giver vi vores medarbejdere mulighed for hjemmearbejde, flekstid og foreløbig i 2024 en 4 dages arbejdsuge. Vi er et engageret og dynamisk team af kolleger, der altid er klar til at støtte hinanden og skabe en positiv arbejdskultur. Vi sætter pris på godt humør og tror på, at det er med til at skabe et godt arbejdsmiljø.
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Arbejdsstedet er på Vejen Rådhus, der ligger tæt på motorvej og banegård.
Timetallet er ikke det afgørende.
Tiltrædelse:
Aftales nærmere men formentligt til september.
Yderligere information:
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af HR & Personale Merete Nielbæk på tlf. 23 84 90 00.
Ansøgningsfrist: Tirsdag d. 18. juni 2024. Ansøgere, der udvælges til samtale får besked onsdag d. 19. juni 2024. Ansættelsessamtaler gennemføres mandag d. 24. juni 2024 om eftermiddagen.
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejen Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vejen Kommune, Rådhuspassagen 3, 6600 Vejen
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6064221