BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
- Arbejdssted: Jobcenter Vejen, Team Aktiv
- Arbejdstid: 37 timer
- Ansættelse: Fast stilling ledig fra den 1. november 2024
- Ansøgningsfrist: 8. september 2024
- Ansættelsessamtaler: Første samtale den 12. september 2024 og evt. 2. samtale den 18. september 2024.
- Målgruppe: Kontanthjælp og ressourceforløb
Kan du, via positive relationer, guidning og motivation understøtte at borgere på Kontanthjælp eller i ressourceforløb kommer i job eller uddannelse, og trives du i den opsøgende virksomhedskontakt og udplacering i virksomhedsvendt indsats, så er det DIG vi mangler!
Om jobbet
Som virksomhedskonsulent i Team Aktiv vil dine primære arbejdsopgaver være den virksomhedsvendte indsats, hvor du skal matche dine borgere med en virksomhed og etablere den rette indsats. Det kan være ordinære jobs, lønnede timer, praktik, løntilskud og lign. Du skal følge op på indsatserne både med arbejdsgiver og borgeren. Derudover skal du udarbejde fyldestgørende skriftlige beskrivelser og afrapporteringer af de etablerede indsatser, hvor der blandt andet vil være fokus på ressourcer, arbejdsindsats, skånebehov samt vurderingen af det videre forløb, samt hjælpe med udarbejdelse og kvalificering af CV og jobansøgninger.
Du vil derudover også blive Jobcenters Vejen repræsentant ind i Job7 samarbejdet, vedrørende de udsatte målgrupper. Job7 er et samarbejde på tværs af 7 syddanske kommuner, hvor rekruttering og opkvalificering af kommunernes ledige kandidater er i fokus, med afsæt i virksomhedernes behov for arbejdskraft.
Dine kompetencer og kvalifikationer:
- Du brænder for at yde virksomhederne og borgerne en første klasses service
- Gerne erfaring fra beskæftigelsesområdet og særligt den virksomhedsvendte indsats, herunder match mellem borger og virksomhed.
- Kendskab til virksomheder i og uden for Vejen Kommune, eller interesse i at opnå kendskabet.
- Du kan lide den opsøgende kontakt til virksomheder, er god til at kommunikere, koordinere og arbejde tværfagligt.
- Du har gode skriftlige egenskaber, samt kendskab og interesse i at udarbejde beskrivelser og afrapporteringer af de etablerede virksomhedsvendte indsatser.
- Kendskab til beskæftigelseslovgivningen eller interesse for at lære omkring lovgivningen.
- Du kan arbejde ansvarligt, og selv prioritere og strukturere din tid og opgaver.
- Interesse i at holde teamet opdateret på opkvalificeringsmuligheder for målgruppen.
- Du er kvalitetsbevidst og resultatsøgende
- Du har gyldigt kørekort til almindelig bil
- Kan lide at arbejde selvstændigt på et højt fagligt niveau, med baggrund i Vejen kommunes værdier;
- Nytænkning
- Anerkendelse
- Sammenhæng
- Ansvar
Vi tilbyder
- Dygtige og engagerede kollegaer, som glæder sig til at byde dig velkommen. Du får et introprogram og du tilkobles en buddy i teamet, som vil sikre din start.
- Vi prioriterer psykologisk tryghed og trivsel højt
- Vi giver mulighed for sagssparring
- Vi har højt til loftet og en flad struktur, der gør at innovative ideer og nye ideer, ofte bliver effektueret i organisationen.
- Vi har flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale.
- Vejen Kommune har røgfri arbejdstid.
Hvem er vi:
Jobcenter Vejen lægger stor vægt på service og borgeren ved roret.
Stemningen er uhøjtidelig og uformel - også når tingene er hektiske - og humoristisk sans er derfor ingen hindring.
Du vil blive tilknyttet et team, der består af 13 jobrådgivere og en fagkonsulent.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Oplys gerne referencer i din ansøgning. Evt. reference indhentes efter samtykke.
Saml gerne alle dokumenter i en pdf eller word fil inden den vedhæftes.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Indkaldelse til samtale, vil ske via den mail, der oplyses i din ansøgning.
Vær opmærksom på, at mail fra Vejen Jobcenter, kan være placeret i din mappe uønsket post.
Samtalerne forventes afholdt den 12. september 2024 og evt. 2. samtale den 18. september 2024, Søndergade 48, 6600 Vejen.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte, leder Selvi Ellekær Pedersen tlf: 29 10 85 93 eller fagkonsulent Henriette Heering Surrow på tlf: 30 71 95 36
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejen Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vejen Kommune, Søndergade 48, 6600 Vejen
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6094458