Koordinerende jobrådgiver til borgere på ressourceforløbsydelse - barselsvikariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 

  • Arbejdssted: Jobcenter Vejen, med tilknytning til Team Aktiv
  • Arbejdstid: 37 timer pr. uge 
  • Ansættelse: 1 barselvikariat med ønsket ansættelse per den 1. januar 2024
  • Ansøgningsfrist: Den 14. november 2023
  • Ansættelsessamtaler: Den 21.november 2023, Søndergade 48 – 6600 Vejen

 

Vi søger en jobrådgiver til et barselsvikariat som brænder for at arbejde med den tværfaglige indsats og hvor der er behov for motivation, job -og kompetencefokus, ud fra empowerment tankegangen:

Ønsker et alsidigt job, hvor der er plads til innovative tanker og kort afstand til nærmeste samarbejdspartnere, som blandet andet er familieafdelingen, psykiatrien, virksomheder og praktiserende læger.

Du har kendskab beskæftigelsesloven, eller ønsker at lære mere herom og du har fokus på virksomhedernes behov for kvalificeret arbejdskraft. Vi arbejder i Jobcentret ud fra en aktiv linje, som betyder at vi hurtigt støtter borgerne i at få job, komme i uddannelse eller i intern aktivitet.

Du trives med myndighedsrollen og forstår vigtigheden af en struktureret tilgang til opgaveløsningen

Du kan lide, at arbejde selvstændigt på et højt fagligt niveau, med baggrund i vores værdier;

Nytænkning

Anerkendelse

Sammenhæng

Ansvar

Dine opgaver bliver

  • Koordinerende jobrådgiver på ressourceforløb 
  • Udarbejdelse af CV med borgerne, eller på anden vis sikre at CV’et udarbejdes og opdateres sammen med borgeren
  • Udarbejdelse af indsatsplan, når sagen har været behandlet på rehabiliteringsmøde 
  • Udarbejdelse af den forberedende rehabiliteringsplan og deltagelse på rehabiliteringsmøder 
  • Iværksætte aktive tilbud
  • Evne at se muligheder og understøtte at borgeren derved kommer tættere på sit jobmål
  • Sammen med borgeren udarbejde plan med job eller uddannelsesmæssigt sigte
  • Du trives med at motivere borgeren og kan se resultaterne i selv de ”små skridt”
  • Prioriterer samarbejdet med lokale virksomheder

Vi tilbyder

Et job der er udfordrende og med mulighed for at kombinere dine faglige kompetencer med dine kreative ideer i et jobcenter, hvor vi har en innovativ tilgang og et højt kvalitetsniveau. 

Der er sparringsmuligheder med fagkonsulent og faste sparringsmøder.

Du får dygtige og engagerede kollegaer, som glæder sig til at byde dig velkommen. Der er i alt 12 jobrådgiver og en fagkonsulent i Team Aktiv, hvoraf de 7 rådgivere varetager kontanthjælpssager.

Vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse i Team Aktiv, som betyder at der mandage og fredage arbejdes hjemmefra, hvis opgaven tillader det.

Vores Kerneopgave i Jobcenter Vejen tager udgangspunkt i ”Borgeren ved roret”, da vi tror på, at de bedste resultater sker i samspillet med borgeren og ved høj grad af inddragelse af borgerens kompetencer og eget ansvar.

Vi gør opmærksom på at Vejen kommune har røgfri arbejdstid og vi har puljebiler til rådighed for tjenestekørsel

Hvem er du?

Du kan yde en professionelle service, der sikrer en kontinuerlig og god serviceoplevelse hos borgerne.

Du skaber relationer og kontakt til borger og virksomheder og kan med din faglige viden og indsigt bidrage til at vedligeholde god service og sikker drift på et højt fagligt niveau.

Dine kompetencer og kvalifikationer:

  • Socialrådgiver eller socialformidler
  • Du er kvalitetsbevidst og resultatsøgende
  • Du kan tage ejerskab for en selvstændig sagsstamme
  • Du har erfaring med henvisning til aktive tilbud 
  • Du trives med myndighedsrollen
  • Du tør ”tænke ud af boksen”
  • Kan arbejde på tværs af faggrupper
  • Er særdeles godt forankret i digitale systemer eller har interesse i at lære systemerne. 
  • Har flair for at kommunikere på alle niveauer både i skrift og tale.

        

Hvem er vi:

Jobcenter Vejen lægger stor vægt på service og samarbejde overfor borgere og virksomheder samt internt.

Stemningen er uhøjtidelig og uformel - også når tingene er hektiske - og humoristisk sans er derfor ingen hindring. Du tilbydes attraktive ansættelsesvilkår i et jobcenter, hvor udviklingsmulighederne er store for den rette person. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Send din ansøgning senest tirsdag den 14. november 2023

Samtaler afholdes tirsdag den 21. november 2023, Jobcenter Vejen Søndergade 48.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Selvi Ellekær Pedersen på tlf: 29108593 eller fagkonsulent Henriette H. Surrow på tlf: 30719536

 

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Oplys gerne referencer i din ansøgning, der indhentes alene referencer efter aftale.

Saml gerne alle dokumenter i en pdf eller word fil inden den vedhæftes.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Indkaldelse til samtale, vil ske via den mail, der oplyses i din ansøgning.

Vær opmærksom på, at mail fra Vejen Jobcenter, kan være placeret i din mappe uønsket post.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejen Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vejen Kommune, Søndergade 48, 6600 Vejen

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926472

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet