Jobrådgiver til ressourceforløbssager - bliv en del af vores innovative og aktive team

Profilbillede
dato

  • Arbejdssted: Jobcenter Vejen, med tilknytning til Team Aktiv
  • Arbejdstid: 37 timer pr. uge 
  • Ansættelse: 1 barselvikariat med ønsket ansættelse per den 1. oktober 2024 eller hurtigst derefter
  • Ansøgningsfrist: 19. september 2024
  • Ansættelsessamtale: Tirsdag den 24. september 2024

 

Jobcenter Vejen søger en jobrådgiver til et barselsvikariat til opfølgning af ressourceforløbssager

  • som brænder for at arbejde med den tværfaglige indsats og hvor der er behov for motivation, job -og kompetence fokus ud fra empowerment tankegangen.
  • ønsker et alsidigt job, hvor der er plads til innovative tanker og kort afstand til nærmeste samarbejdspartnere, som blandt andet er familieafdelingen, psykiatrien, virksomheder og praktiserende læger.
  • har kendskab beskæftigelsesloven, eller ønsker at lære mere herom og du har fokus på virksomhedernes behov for kvalificeret arbejdskraft. Vi arbejder i Jobcentret ud fra en aktiv linje, som betyder at vi hurtigt støtter borgerne i at få job, komme i uddannelse eller i intern aktivitet.
  • trives med myndighedsrollen og forstår vigtigheden af en struktureret tilgang til opgaveløsningen.
  • Kan lide at arbejde selvstændigt på et højt fagligt niveau, med baggrund i vores værdier

 

  • Nytænkning
  • Anerkendelse
  • Sammenhæng
  • Ansvar

 

Dine opgaver bliver

  • Koordinerende jobrådgiver på ressourceforløb 
  • Udarbejdelse af CV med borgerne, eller på anden vis sikre at CV’et udarbejdes og opdateres sammen med borgeren
  • Udarbejdelse af indsatsplan, når sagen har været behandlet på rehabiliteringsmøde 
  • Udarbejdelse af den forberedende rehabiliteringsplan og deltagelse på rehabiliteringsmøder 
  • Iværksætte aktive tilbud
  • Se muligheder og understøtte at borgeren derved kommer tættere på sit jobmål
  • Sammen med borgeren udarbejde plan med job eller uddannelsesmæssigt sigte
  • Motivere borgeren og kan se resultaterne i selv de ”små skridt”
  • Prioriterer samarbejdet med lokale virksomheder

Vi tilbyder

Et job der er udfordrende og med mulighed for at kombinere dine faglige kompetencer med dine kreative ideer i et jobcenter, hvor vi har en innovativ tilgang og et højt kvalitetsniveau. 

Der er sparringsmuligheder med fagkonsulent og faste sparringsmøder.

Du får dygtige og engagerede kollegaer, som glæder sig til at byde dig velkommen. Der er i alt 12 jobrådgiver og én fagkonsulent i Team Aktiv, hvoraf de 7 rådgivere varetager kontanthjælpssager.

Vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse i Team Aktiv, som betyder at der mandage og fredage arbejdes hjemmefra, hvis opgaven tillader det.

Vores Kerneopgave i Jobcenter Vejen tager udgangspunkt i ”Borgeren ved roret”, da vi tror på, at de bedste resultater, sker i samspillet med borgeren og ved høj grad af inddragelse af borgerens kompetencer og eget ansvar.

 

Hvem er du?

Du kan yde en professionelle service, der sikrer en kontinuerlig og god serviceoplevelse hos borgerne.

Du skaber relationer og kontakt til borger og virksomheder og kan med din faglige viden og indsigt bidrage til at vedligeholde god service og sikker drift på et højt fagligt niveau.

Dine kompetencer og kvalifikationer:

  • Socialrådgiver eller socialformidler
  • Du er kvalitetsbevidst og resultatsøgende
  • Du kan tage ejerskab for en selvstændig sagsstamme
  • Du har erfaring med henvisning til aktive tilbud 
  • Du trives med myndighedsrollen
  • Du tør ”tænke ud af boksen”
  • Kan arbejde på tværs af faggrupper
  • Er særdeles godt forankret i digitale systemer eller har interesse i at lære systemerne. 
  • Har flair for at kommunikere på alle niveauer både i skrift og tale.                            

 

Hvem er vi:

Jobcenter Vejen lægger stor vægt på service og samarbejde, overfor borgere og virksomheder og internt.

Stemningen er uhøjtidelig og uformel - også når tingene er hektiske - og humoristisk sans er derfor ingen hindring. Du tilbydes attraktive ansættelsesvilkår i et jobcenter hvor udviklingsmulighederne er store for den rette person. 

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Send din ansøgning senest torsdag den 19.september 2024.

Samtaler afholdes tirsdag den 24.september 2024, Jobcenter Vejen Søndergade 48.

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Oplys gerne referencer i din ansøgning, der indhentes alene referencer efter aftale.

Saml gerne alle dokumenter i en pdf eller word fil inden den vedhæftes.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Indkaldelse til samtale, vil ske via den mail, der oplyses i din ansøgning.

Vær opmærksom på, at mail fra Vejen Jobcenter, kan være placeret i din mappe uønsket post.

Vi gør opmærksom på at Vejen kommune har røgfri arbejdstid og vi har puljebiler til rådighed for tjenestekørsel

                                                                                     

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Selvi Ellekær Pedersen på tlf: 29108593, eller fagkonsulent Henriette H. Surrow på tlf: 30719536

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejen Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vejen Kommune, Søndergade 48, 6600 Vejen

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6105033

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet