Jobrådgiver til en fast stilling til Team Job & Sundhed ved Jobcenter Vejen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Èn af vores dygtige jobrådgivere har søgt ind på sit ønskestudie og vi mangler derfor en ny kollega i teamet.

Derudover kan der også være en mulighed for et barselsvikariat i samme team

  • Arbejdssted: Jobcenter Vejen
  • Arbejdstid: 37 timer pr. uge med tilknytning til Team Job og Sundhed 
  • Målgruppe: sygemeldte borgere med eller uden arbejdsgiver
  • Antal job ledige: en fast stilling
  • Ansættelse: snarest eller efter aftale
  • Ansøgningsfrist: fredag d. 11. august kl. 23.59
  • Samtalerunder: 1. samtalerunde fredag d. 18. august 2023

 

Du ønsker et alsidigt job, hvor du arbejder med myndighed, vejledning, tværfagligt arbejde og match af virksomheder og ledige borgere

Du værdsætter at arbejde med sygemeldte borgere

Du trives med at afholde jobrettede samtaler, hvor du motiverer og engagere borgeren i at se egne ressourcer.

Du er VERDENSMESTER i at bevare troen på borgeren 

Du har kendskab til sagsbehandling af sygemeldte borgere, der skal tilbagevende til arbejdsmarkedet eller afklares til anden forsørgelse

Du kan lide at arbejde selvstændigt på et højt fagligt niveau, med baggrund i vores værdier, som i Vejen kommune er 

  • Nytænkning
  • Anerkendelse
  • Sammenhæng
  • Ansvar

Vi tilbyder

En stilling der er udfordrende og med mulighed for at kombinere dine faglige kompetencer med dine kreative ideer, i et jobcenter, hvor vi har en innovativ tilgang og et højt kvalitetsniveau. 

Stillingen kombinerer sagsbehandling, tæt samarbejde med arbejdsgivere/virksomheder og interne samarbejdspartnere omkring den sygemeldte, og administrative opgaver i egne sager. Vi tænker at samtaler er et vigtigt middel til at løfte den sygemeldte tilbage på arbejdsmarkedet, hvorfor der er fokus på at borgerne i Jobcenter Vejen får de samtaler, de har brug for. 

Vores Kerneopgave i Jobcenter Vejen tager udgangspunkt i ”Borgeren ved roret”, da vi tror på at de bedste resultater, sker i samspillet med borgeren og ved høj grad af inddragelse af borgerens kompetencer.

Hvem er du?

Du kan yde en professionel service, der sikrer en kontinuerlig og god serviceoplevelse hos borgerne.

Du skaber relationer og kontakt til borger og virksomheder og kan med din faglige viden og indsigt bidrage til at vedligeholde god service og sikker drift på et højt fagligt niveau.

Du kan lide at tage ansvar og arbejde selvstændigt med opgaverne, men samtidig være en del af et team, hvor inddragelse og anerkendelse, er afgørende for arbejdsglæden i hverdagen. 

Dine kompetencer og kvalifikationer

  • Gerne socialrådgiver/socialformidler eller anden relevant faglig baggrund
  • Gerne erfaring med sygedagpengelovgivningen som myndighedsrådgiver
  • Kendskab til FASIT og VITAS er en fordel
  • Evner at strukturere egne arbejdsopgaver og fuldføre igangsætte opgaver
  • Du drives af at samarbejde med borgeren
  • Du er kvalitetsbevidst og resultatsøgende
  • Du trives med myndighedsrollen
  • Du trives i en digital hverdag og besidder gode kompetencer inden for den digitale verden
  • Du er i stand til at inspirere og motivere
  • Du tør ”tænke ud af boksen”
  • Kan arbejde på tværs af faggrupper
  • Kan begå dig i digitale fagsystemer
  • Har flair for at kommunikere på alle niveauer både i skrift og tale
  • Du har øje for god borger- og virksomhedsservice
  • Trives med at få og tage ansvar for opgaveløsningen
  • Du trives med virksomhedsbesøg og virksomhedskontakt generelt

Hvem er vi:

Du får gode kolleger, som er interesserede i at dele deres store erfaring med dig. Stemningen er uhøjtidelig og uformel - også når tingene er hektiske. Humoristisk sans er derfor ingen hindring. Du tilknyttes en Buddy i Teamet, som i opstartsperioden vil støtte dig ift. intro og kendskabet til din nye arbejdsplads og opgaver.

Der er 23 medarbejdere i Team Job og Sundhed, 15 jobrådgivere der primært varetager sygedagpengesager og 6 der primært er jobrådgiver for borgere jobafklaringsforløb. Derudover er der 1 virksomhedskonsulent og 1 fagkonsulent i teamet.

Der gøres opmærksom på, at Vejen Kommune har røgfri arbejdstid.

Det er af vigtighed, at du har kørekort til almindelig bil, da en overvægt af samtaler afholdes ved arbejdsgiver. Jobcenter Vejen stiller puljebiler til rådighed. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist er fredag d. 11. august 2023 kl. 23.59. 

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Oplys gerne referencer i din ansøgning.

Saml gerne alle dokumenter i en pdf eller word fil inden den vedhæftes.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Indkaldelse til samtale, vil ske via den mail, der oplyses i din ansøgning.

Vær opmærksom på, at mail fra Vejen Jobcenter, kan være placeret i din mappe uønsket post.        

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte leder Niclas Graugaard Valdis på telefon 41 11 98 24. 

Vi ser frem til at læse din ansøgning

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejen Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vejen Kommune, Søndergade 48, 6600 Vejen

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://vejen.career.emply.com/ad/jobradgiver-til-en-fast-stilling-til-team-job-sundhed-ved-jobcenter-vejen/nyyq2x/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874243

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet