BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Pædagogiske assistentelever til Vejen Kommune
Vejen Kommune søger elever til den pædagogiske assistentuddannelse (PAU), med forventet start den 2. januar 2025.
Den pædagogiske assistentuddannelse er en erhvervsuddannelse, der som udgangspunkt varer 2 år og 1½ måned, og veksler mellem skole og praktik. Skoleperioderne foregår på Social- og Sundhedsskolen i Esbjerg. Praktikkerne foregår i Vejen kommunens institutioner.
Den pædagogiske assistentuddannelse giver en grundlæggende viden om, hvordan man drager omsorg for børn, unge og voksne. Den giver desuden viden om og færdigheder i, hvordan du kan lave aktiviteter inden for bevægelse, idræt og i naturen samt viden om kost og motionens betydning.
Krav til ansøger:
- Bestået grundforløb 2 – retning Pædagogisk Assistent (PA) eller har en realkompetencevurdering (RKV).
- Dansk statsborgerskab/gældende opholdstilladelse.
Forventninger til ansøger:
- Kan indgå i professionelle relationer.
- Er nysgerrig, lærings- og omstillingsparat.
- Kan mestre hensigtsmæssig adfærd og kommunikation, afhængig af situationen.
- Er refleksiv og kan håndtere teori og praksis i en relevant sammenhæng.
- Kan handle og samtale empatisk og anerkendende.
- Er opmærksom på at arbejde etisk, ud fra givne normer og værdier.
Vi lægger også vægt på at du er:
- God til at samarbejde – og til at arbejde selvstændigt.
- Mødestabil og tjenestevillig.
Vi tilbyder:
- Løn under uddannelse. God uddannelsesstruktur og klare aftaler om elevforløb.
- En uddannelseskoordinator, en daglig leder samt en praktikvejleder i praktikkerne.
- En uddannelsesvejleder og en kontaktlærer, mens du er i skole.
Praktiske oplysninger:
- Ansøgning indsendes via www.vejen.dk, under stillingsopslaget ved at trykke på knappen ”send ansøgning”.
- Ansøgningsfrist den 7. oktober 2024. Ansættelsessamtaler finder sted d. 30. og 31. oktober 2024.
- Ved ansættelse vil der blive indhentet børneattest.
- Alle kvalificerede, uanset køn, alder eller etnisk baggrund, opfordres til at søge stillingen.
- Arbejdstiden er 37 timer ugentlig, og der kan forekomme aften- og weekendarbejde.
- Hvis du er over 25 år, har du evt. mulighed for at søge voksenelevløn.
Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:
Uddannelseskoordinator i Vejen Kommune.
Marianne Bauer-Schliebs
Mail: mabau@vejen.dk
Mobil: 91 17 60 87
Ansøgningen sendes elektronisk via knappen ”send ansøgning” på www.vejen.dk.
Vedhæft din ansøgning samt anden relevant dokumentation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejen Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vejen Kommune, Rådhuspassagen 3, 6600 Vejen
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6118471