Vi søger en engageret og relationsskabende jobvejleder, som kan bidrage på tværs af vores aktiviteter.
Som en del af vores team vil du være med til at sikre, at endnu flere borgere får en plads på arbejdsmarkedet. Vores indsats tager udgangspunkt i borgernes ressourcer, ønsker og interesser – med fokus på mulighederne på det lokale arbejdsmarked.
Om jobbet
Vi lægger vægt på nærvær i samarbejdet med borgerne. Det kan foregå hos os, på virksomheder, i jobcentret eller et helt fjerde sted. Vi arbejder på tværs og tror på, at vi er bedst, når vi møder borgerne dér, hvor de er.
Dine vigtigste opgaver
- Hjælpe borgere i deres jobsøgning og motivere dem til at tage ejerskab over processen
- Kontakte virksomheder for at etablere lønnede timer eller virksomhedspraktikker
- Afholde hyppige motiverende og jobrettede samtaler med borgere
- Følge op og beskrive borgernes ansættelser i lønnede timer, løntilskud eller virksomhedspraktikker
- Arbejde koordinerende og tværfagligt med borgere med komplekse udfordringer, hvor du har blik for både beskæftigelsesmæssige, helbredsmæssige og sociale forhold
- Støtte borgere i at håndtere barrierer, der kan stå i vejen for job.
Dine kompetencer
- Du tror på, at alle kan bidrage på arbejdsmarkedet, og har erfaring med at hjælpe udsatte borgere i job
- Du ser lønnede timer som en vej til at bringe borgere tilbage på arbejdsmarkedet og har erfaring med virksomhedspraktikker som et godt skridt på vejen
- Du er dygtig til at finde jobmuligheder for borgere på kanten af arbejdsmarkedet
- Du kan motivere borgere, der har svært ved at se sig selv i job, og hjælpe dem med at genvinde troen på egne evner
- Du arbejder struktureret og systematisk og har styr på at organisere og planlægge opgaver
- Du har stærke formidlingsevner – både mundtligt og skriftligt
- Du kan navigere i travlhed og samtidig udvise overskud til at møde den enkelte borgers behov.
- Du har erfaring med at anvende fagsystemer på beskæftigelsesområdet
- Du har kørekort
Din baggrund
Du har erfaring inden for beskæftigelsesområdet og drives af at få borgere i arbejde. Du bidrager med godt humør, engagement og en passion for arbejdet med borgere på kanten af arbejdsmarkedet.
Vi tilbyder
- Et meningsfuldt job med mulighed for både faglig og personlig udvikling
- Stort ansvar og indflydelse på eget arbejdsområde
- Et dynamisk arbejdsfællesskab med engagerede kollegaer, hvor drift og udvikling går hånd i hånd
- Et uformelt arbejdsmiljø med fokus på humor og en positiv tilgang til opgaverne
- Supervision som støtte i dit arbejde.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er etårigt barselsvikariat på 37 timer ugentligt. Der kan i mindre omfang forekomme arbejde uden for normal arbejdstid.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om os, kan du finde os på buc.dk. Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte koordinator Sigrid Nøhr Hansen på tlf. 2035 1890 eller leder Phu Van Nham på tlf. 4034 4141.
Ansøgningsfrist
Sidste frist for ansøgning er onsdag den 11. december 2024. Vi afholder første samtalerunde mandag d. 16. december (formiddag) og anden samtalerunde onsdag d. 18. december (formiddag).
Startdato
1. februar 2025 eller hurtigst muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejen Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vejen Kommune, Skovvej 36, 6600 Vejen
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6154760