BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
- Arbejdssted: Jobcenter Vejen
- Arbejdstid: Fast stilling 37 timer pr. uge med tilknytning til Team Aktiv
- Ansættelse: Den 1. oktober 2023
- Ansættelsessamtaler: 1. runde samtaler afholdes den 25. august 2023 og evt. 2. samtale den 28. august 2023
- Ansøgningsfrist: Den 21. august 2023 kl. 23.59
Du ønsker et alsidigt job, hvor du arbejder med myndighed, vejledning, tværfagligt arbejde og match af virksomheder og ledige borgere
Du trives med at afholde jobrettede samtaler, hvor du motiverer og engagere borgeren i at se egne ressourcer.
Du er VERDENSMESTER i at bevare troen på borgeren
Du har kendskab til sagsbehandling af jobparate og aktivitetsparate borgere over 30 år
Du har erfaring eller interesse i at støtte borgere med integrationsbaggrund i at få en tilknytning til arbejdsmarkedet eller få afklaret deres arbejdsevne
Du har flair for struktur og trives med administrative opgaver
Du kan lide at arbejde selvstændigt på et højt fagligt niveau med baggrund i vores værdier, som i Vejen kommune er
- Nytænkning
- Anerkendelse
- Sammenhæng
- Ansvar
Vi tilbyder
En stilling der er udfordrende og med mulighed for at kombinere dine faglige kompetencer med dine kreative ideer, i et jobcenter, hvor vi har en innovativ tilgang og et højt kvalitetsniveau.
Vores Kerneopgave i Jobcenter Vejen tager udgangspunkt i ”Borgeren ved roret”, da vi tror på, at de bedste resultater sker i samspillet med borgeren og ved høj grad af inddragelse af borgerens kompetencer.
Stillingen kombinerer sagsbehandling af borgere på kontanthjælp, ca. ½ sagsstamme, tæt samarbejde med virksomheder og interne samarbejdspartnere omkring opkvalificering af borgeren, administrative opgaver i egne sager, samt udsøgning af praktikåbninger.
Derudover varetagelse af opgaver omkring beregning og udmåling af transportgodtgørelse for dine kollegaer, samt tage imod daglige sygemeldinger fra borgere i tilbud eller praktik.
Vi søger derfor en profil, der både trives med traditionel sagsbehandling af kontanthjælpssager og som trives med mere administrative opgaver på tværs af teamet.
Hvem er du?
Du kan yde en professionelle service, der sikrer en kontinuerlig og god serviceoplevelse hos borgerne.
Du skaber relationer og kontakt til borger og virksomheder og kan med din faglige viden og indsigt bidrage til at vedligeholde god service og sikker drift på et højt fagligt niveau.
Du tror på at virkeligheden virker og har troen på borgerne og kan være deres vikarierende håb.
Du kan lide at tage ansvar og arbejde selvstændigt med opgaverne, men er samtidig en del af et team, hvor inddragelse og anerkendelse, er afgørende for arbejdsglæden i hverdagen.
Du kan lede og drifte egen sagsstamme og er ikke bange for at spørge om hjælp eller give hjælp.
Dine kompetencer og kvalifikationer:
- Socialfaglig uddannelse eller erfaring med socialfagligt arbejde i et jobcenter
- Erfaring med Aktiv– og Beskæftigelsesloven, herunder fx MinPlan og tilbudsgivning
- Trives med struktur og administrative opgaver
- Evner at strukturere egne arbejdsopgaver og fuldføre igangsatte opgaver
- Du drives af at samarbejde med borgeren og virksomhederne
- Du er kvalitetsbevidst og resultatsøgende
- Du trives med myndighedsrollen
- Du tør ”tænke ud af boksen”
- Kan arbejde på tværs af faggrupper
- Kan begå dig i digitale fagsystemer
- Har flair for at kommunikere både i skrift og tale
- Du har øje for god borger- og virksomhedsservice
- Trives med at få og tage ansvar for opgaveløsningen
Hvem er vi
Jobcenter Vejen lægger stor vægt på borger– og virksomhedsservice.
Du får gode kolleger - de bedste i branchen - som er interesserede i at dele deres store erfaring med dig. Stemningen er uhøjtidelig og uformel - også når tingene er hektiske - og humoristisk sans er derfor ingen hindring. Du tilknyttes en buddy i Teamet, som i opstartsperioden vil støtte dig ift. intro og kendskabet til dine nye arbejdsplads.
Den ledige stilling er placeret i Team Aktiv, som varetager sagsbehandlingen af kontanthjælpsmodtagere i Jobcenter Vejen. Det er tanken, at du ved siden af din selvstændige sagsstamme også får en funktion i forhold til administrative opgaver i Team Aktiv og Team Integration. Opgaverne kan løbende ændre sig, dog vil det primære job være sagsbehandling af borgere på kontanthjælp med en integrationsbaggrund.
Der er 13 jobrådgivere og 1 fagkonsulent i Team Aktiv.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.
Send din ansøgning senest mandag den 21. august 2023.
1. samtale finder sted fredag den 25. august og 2. samtale den 28. august 2023
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Saml gerne alle dokumenter i en pdf eller word fil inden den vedhæftes. Oplys gerne referencer i din ansøgning. Der indhentes alene referencer efter aftale.
Du modtager en e-mail som kvittering når du har sendt din ansøgning.
Indkaldelse til samtale vil ske via den mail, der oplyses i din ansøgning.
Vær opmærksom på, at mail fra Vejen Jobcenter kan være placeret i din mappe uønsket post.
Vi gør opmærksom på at Vejen kommune har røgfri arbejdstid og vi har puljebiler til rådighed for tjenestekørsel.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Selvi Ellekær Pedersen på tlf: 29108593 eller fagkonsulent Henriette Surrow på tlf: 30719536
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejen Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vejen Kommune, Søndergade 48, 6600 Vejen
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://vejen.career.emply.com/ad/jobradgiver-til-borgere-med-integrationsbaggrund-forsorget-pa-kontanthjaelp/96h7hb/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877607