Fødevarestyrelsen søger 2 kontorfunktionærer til Eksport Kontrol Centret til at styrke kontrollen med dyretransporter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for dyrevelfærd? Og er du på udkik efter udfordrende arbejdsopgaver i en organisation, som arbejder for at sikre høj dyresundhed, dyrevelfærd og fødevaresikkerhed ud fra vores værdier om ansvarlighed, engagement, faglighed, troværdighed, og åbenhed? Så er det måske dig vi leder efter i vores team.

Om os
Eksport Kontrol Center (EKC) er en af Fødevarestyrelsens veterinære kontrol enheder, som udfører forhåndsvalidering og kontrol af logbøger, udsteder transportautorisationer og hjælper interne, samt eksterne kunder med IT-systemerne TRACES og Eksportportalen.

EKC beskæftiger 40 medarbejdere på vores kontor, som ligger i Vejen.

EKC består af flere teams, herunder Returkontrolteamet, Juristteamet og FEA (forhåndsvalidering, EP-portal samt transportautorisationer).

Vi tilbyder
dig en spændende arbejdsdag med selvstændige opgaver og engagerede kollegaer, der brænder for dyrevelfærd. Du bliver en del af et dynamisk og åbent arbejdsmiljø med hjælpsomme kolleger, hvor vi lægger vægt på sparring på tværs samt en god omgangstone. Vi har fokus på løbende kompetenceudvikling, vores mål er at skabe en effektiv, livsvenlig arbejdsplads med balance mellem arbejde og fritid og en høj grad af psykologisk tryghed.

Dine arbejdsopgaver
vil være administrativ kontrol med lange dyretransporter og sagsbehandling af logbøger. Logbogen skal indsendes til EKC to dage før transportens afgang fra Danmark til kontrol, og vi arbejder ud fra reglerne i Transportforordningen og Bekendtgørelsen om beskyttelse af dyr under transport.

Vi er organiserede i teams, hvor opgaverne fordeles og løses. For at teamarbejdet fungerer, skal du både kunne samarbejde med kolleger, og arbejde selvstændigt med at løse de opgaver, som du varetager. Du skal også kunne sparre og vidensdele med dine kolleger.

På længere sigt kan der også blive tale om andre arbejdsopgaver.

Vi sørger for grundig oplæring i arbejdet og du vil blive tilknyttet en ”buddy” for at sikre dig den bedst mulige introduktion til os og arbejdsopgaverne.

Du har
en administrativ baggrund, er uddannet inden for kontor og har stærke kompetencer inden for administration, sagsbehandling og IT. Det vil være en fordel, at du har erfaring i at arbejde med Officepakken, ligesom kendskab til journaliseringsprogrammet WorkZone vil være en fordel, men det ikke en forudsætning.

Vi forventer, at du:

• Er stabil, har en positiv indstilling og en god humor
• Har en anerkendende tilgang til såvel interne og eksterne samarbejdspartnere
• Er hurtig til at sætte dig ind i nye områder, og har evnen og lysten til at lære nyt
• Er god til at arbejde i teams, men samtidig kan arbejde selvstændigt
• Har flair for sagsbehandling og administrative opgaver
• Udviser initiativ og vilje til at få opgaverne løst
• Er struktureret, har overblik og en god ordenssans
• Kan håndtere travlhed og mange ”bolde” i luften - det er vigtigt at du er robust, da der til tider kan være stor travlhed
• Har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner på dansk og gerne også engelsk og/eller tysk

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er på fuld tid gennemsnitligt 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Udover 2 faste stillinger, kan der eventuelt besættes en tidsbegrænset stilling.

Yderligere oplysninger om jobbet og ansøgning
Du kan finde yderligere information på FVST.DK, hvis du søger på logbogskontrol eller transport af dyr.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Henrik Beyer på 72 27 51 68.

Stillingen ønskes besat 01-05-2024 eller snarest muligt, og ansættelsessamtaler forventes afholdt 28-02-2024.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, med beskrivelse af hvordan du ser dig selv i jobbet. CV, kopi af eksamensbevis og evt. andre relevante bilag skal sendes sammen med ansøgningen.

Ansøgningen skal sendes via vores rekrutteringssystem på fvm.dk/job senest den 23. februar 2024.

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejen Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fødevarestyrelsen, Vejen, Søndergade, 6600 Vejen

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5991150

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet